Skog & medlem
Sverige Skog & medlem Medlem i Södra Så fungerar Södra Stämma & årsmöten Årsmöte 2020 Årsmöte 2020 för Åtvidaberg Västras sbo

Årsmöte 2020 för Åtvidaberg Västra sbo

Plats: Stiftgården Vårdnäs, Brokind
Datum: 2020-03-16 Tid: 18:30

Välkommen till årsmöte i Åtvidaberg Västra skogsbruksområde.

MÅLTID

Måltiden är inställd

Här finner du de årsmöteshandlingar som även skickas ut till dig via post: inbjudan, föredragningslista, verksamhet och eventuella motioner.

Årsmötet startar 18.30

Plats: Stiftgården Vårdnäs, Brokind

Namn Typ Storlek Ändrad
{{vm.getIcon(item.fileType)}} {{(vm.type !== 'sp' || vm.sharepointPreferFilename === true || !item.externalTitle) ? item.fileName : item.externalTitle}} {{item.fileType.toUpperCase()}} {{item.formattedFileSize}} {{item.sortDate | momentDate:'YYYY-MM-DD HH:mm' | time}}
Inga dokument hittades
{{numberOfSelectedItems}}

Vad händer på årsmötet?

Årsmötet är ett tillfälle då medlemmar träffas och resonerar om nuläge och framtid. Under mötet har alla medlemmar möjlighet att påverka sitt Södra, varje enskild medlems röst väger lika tungt.

Samtliga medlemmar får en personlig inbjudan mot slutet av februari, där hittar du mer detaljerad information kring vad ditt årsmöte kommer att erbjuda. På de flesta platser serveras en enklare måltid före eller efter mötet.

Vid årsmötet träffar du även ditt förtroenderåd, din områdeschef, de lokala inspektorerna och representanter från Södras ledning och styrelse. Dessutom får du ofta möjligheten att nyttja ett särskilt erbjudande eller lära dig lite mer om de produkter och tjänster som Södra arbetar med.

Årsmötet ett utmärkt tillfälle att få aktuell marknadsinformation samt ett tillfälle att få ställa frågor kring vad som händer inom Södra direkt till Södras styrelse och ledning.

Förtroenderådets ledamöter, samt de fullmäktige som åker till föreningsstämman, väljs av de medlemmar som närvarar vid årsmötet. Valberedningen ansvarar för att förbereda dessa val och det är dem du kontaktar om du har förslag eller önskemål gällande vilka medlemmar som ska representera skogsbruksområdet som förtroendevalda i förtroenderådet, men även som fullmäktige vid föreningsstämman.

Föreningsstämman är Södras högsta beslutande organ och där är det enbart de medlemmar som har valts fram som fullmäktige som får rösta. De fattar beslut om allt från vinstdelning, motioner och stadgeändringar till vilka som ska ingå i Södras styrelse. Så var med och påverka vilka som fattar dessa beslut – kom till ditt årsmöte.

Visa fler event med samma ämne.

Ämnen: Medlemskap, Skogsägare

mars